donderdag 13 oktober 2011

Weer fitnessen


Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens wezen hardlopen. In de sportschool op een loopband, dat wel. Vooraf wat compound trainingen gedaan met dumbbells en vervolgens twee setjes gelopen van 15 en 10 minuten. De afstanden? Niet echt om naar huis te schrijven, want ik liep met een gemiddelde van circa 8,5 km/u. Wel een heuvelloop om mijn knieheffen te verbeteren. Moe was ik niet echt, ma...ar het belangrijkste was dat mijn knie zich goed hield.

De komende tijd is het van belang om niet de duur van de belasting uit te bouwen, maar juist het langzaam opbouwen van de snelheid bij een gelijkblijvende duur. Dit moet ervoor zorgen dat mijn knie zich verstevigt en mijn basissnelheid wordt verhoogd.

Als ik – zonder pijn aan mijn knie – twee keer 15 minuten loop met een snelheid van 14 km/u, dan mag ik van mijzelf de duur gaan verhogen. Meest moeilijke van dit moment? Niet mijn grenzen op gaan zoeken.

Door de compound trainingen wel wat spierpijn (biceps, triceps en brede rugspier), dus vandaag rustig aan doen. Dat wordt een duurtraining in het lekkere warme zwembad. Honderd baantjes in ongeveer 50 minuten; zo lang het maar ‘lekker’ blijft gaan.

Btw: door het schrijven van deze teksten over mijn ambitie om een (kwart) triathlon te doen, hoop ik mij beter aan mijn trainingsschema te houden en rustig aan te blijven doen.
(12 oktober 2011)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten